Διαδίκτυο: ένα παράθυρο στον έξω κόσμο…

Ελάχιστοι θα μπορούσαν να αρνηθούν ότι η σημερινή εποχή χαρακτηρίζεται από μια επανάσταση στο χώρο του διαδικτύου και των νέων τεχνολογιών. Το διαδίκτυο θεωρείται πλέον η πιο διαδεδομένη πηγή πληροφοριών η οποία χρησιμοποιείται ασταμάτητα από ανθρώπους όλων των ηλικιών. Αναμφισβήτητα οι ωφέλειές του είναι πολλαπλές και γι’ αυτό το λόγο θα πρέπει η παιδεία να παραμερίσει τον παραδοσιακό τρόπο μάθησης και να μυήσει τους μαθητές σε νέους τρόπους διδασκαλίας με την αξιοποίηση του διαδικτύου να κυριαρχεί στη διάδοση της γνώσης.

Αρχικά, το διαδίκτυο αποτελεί ένα μέσο ενίσχυσης της δημοκρατίας. Αυτό ισχύει γιατί το διαδίκτυο αποτελεί τον πλέον διαδεδομένο χώρο ελεύθερης διακίνησης και έκφρασης ιδεών και απόψεων. Παρέχει δηλαδή τη δυνατότητα σε ένα απεριόριστο πλήθος ανθρώπων να εκφράσουν ελεύθερα τη γνώμη τους χωρίς κανένα περιορισμό για τα τεκταινόμενα, τόσο σε εθνικό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο. Με αυτόν τον τρόπο προβάλλονται όλες οι απόψεις των πολιτών και έτσι ο κάθε άνθρωπος μπορεί με κριτική σκέψη και στάση να τις κρίνει και να ενστερνιστεί αυτές που θεωρεί σωστές.

Επιπλέον το διαδίκτυο προάγει τη διά βίου μάθηση και δίνει τη δυνατότητα στους ενήλικους, που λόγω διάφορων εμποδίων δεν κατάφεραν να πραγματοποιήσουν τα όνειρά τους στην εκπαίδευση, να το πετύχουν τώρα. Με αυτόν τον τρόπο το άτομο διαμορφώνει την προσωπικότητά του και αποκτά μια ολοκληρωμένη πνευματική καλλιέργεια, η οποία είναι απαραίτητη για την προσαρμογή του στις μεταβαλλόμενες συνθήκες της κοινωνίας. Ακόμη μορφώνεται και δημιουργεί μια νέα αντίληψη για τα γεγονότα που συμβαίνουν γύρω του. Συνεπώς, όπως όλοι μπορούμε να αντιληφθούμε, το διαδίκτυο μπορεί να καταπολεμήσει και να πατάξει το φαινόμενο του αναλφαβητισμού, ένα ζήτημα που ταλανίζει την κοινωνία μας, εδώ και χρόνια.

Από όλα τα παραπάνω μπορούμε να καταλάβουμε τη συνεισφορά του διαδικτύου στο κυνήγι της γνώσης και γι’ αυτό το λόγο θα πρέπει να γίνουν προσπάθειες ώστε να ενσωματωθεί στον τομέα της παιδείας. Με αυτό τον τρόπο οι καθηγητές θα μπορέσουν να κάνουν το μάθημα πιο ενδιαφέρον και ζωντανό, αφού θα έχουν στη διάθεσή τους εικονοποιημένα μέσα. Επίσης, θα μπορούν να κάνουν παράλληλες αναφορές σε διαδικτυακούς τόπους και να προτείνουν σελίδες με πρόσθετο υλικό, έτσι ώστε να λύνεται οποιαδήποτε απορία του μαθητή. Επιπλέον, με την ανάπτυξη της τεχνολογίας ο μαθητής έχοντας γνώση της χρήσης του διαδικτύου, μπορεί να έχει πρόσβαση σε πρόσθετες πληροφορίες για την επίτευξη διάφορων σχολικών εργασιών.

Ακόμη, όπως όλοι γνωρίζουμε, στη σημερινή εποχή το άτομο το οποίο δεν είναι εξοικειωμένο με τις πολλαπλές υπηρεσίες του διαδικτύου, θεωρείται τεχνολογικά αναλφάβητο και αντιμετωπίζει δυσκολίες στον επαγγελματικό του χώρο. Συνεπώς, για να μπορεί ο μαθητής να βρει αργότερα μια θέση εργασίας, θα πρέπει να γνωρίζει τη χρήση του διαδικτύου και να την τελειοποιήσει με την ένταξη των υπολογιστών στα σχολεία. Επίσης, η χρήση του διαδικτύου στα πλαίσια του σχολείου, θα οξύνει την κριτική σκέψη και στάση των μαθητών για ασφαλή πλοήγηση και έτσι θα είναι πιο εύκολο να αποφεύγονται οι κίνδυνοι που ελλοχεύουν.

Αβίαστα λοιπόν από τα παραπάνω συνάγεται το συμπέρασμα ότι λόγω των πολλαπλών δυνατοτήτων του το διαδίκτυο κατέχει πλέον μια περίοπτη θέση στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων. Ευχή όλων είναι να αφυπνιστούν οι αρμόδιοι φορείς για να ενσωματώσουν το διαδίκτυο στα πλαίσια του σχολείου, ώστε να ενισχυθεί η αυτενέργεια του μαθητή και να τοποθετηθεί ο ακρογωνιαίος λίθος για την εξάλειψη της στείρας αποστήθισης αλλά και της αδράνειας των μαθητών.

 

Βίκυ Τσαλίκη Β΄2

 


Advertisements

Σχολιάστε

Filed under Επίκαιρα

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s